«Πολλοί μη-Μουσουλμάνοι,
όταν σκέφτονται για το Ισλάμ,
φαντάζονται θρησκευόμενους
μανιακούς μ’ ένα σπαθί στο
ένα χέρι και το Κοράνι στο
άλλο. Αυτός ο μύθος, που έγινε
δημοφιλής στην Ευρώπη την
εποχή των Σταυροφοριών,
είναι τελείως αστήρικτος.
Πρώτ’ απ’ όλα, το Ιερό
Κοράνι λέει ξεκάθαρα: “Ας
μην υπάρχει καταναγκασμός
στη θρησκεία”. Επιπλέον, το
Ισλάμ διδάσκει οτι η πίστη
ενός ανθρώπου πρέπει να
είναι αληθινή και ειλικρινής,
οπότε είναι κάτι που σίγουρα
δεν μπορεί να επιτευχθεί δια
της βίας σε κανέναν.
Καταλύοντας το μύθο οτι το
Ισλάμ “διαδόθηκε με το σπαθί”,
ο (μη-Μουσουλμάνος) ιστορικός
De Lacy O’ Leary έγραψε: “Η ιστορία
κάνει ξεκάθαρο, εντούτοις,
οτι ο μύθος των φανατικών
Μουσουλμάνων που σάρωσαν τον
κόσμο και διέδωσαν το Ισλάμ
δια της ακμής της σπάθης-τους
στις κατακτημένες φυλές
είναι ένας από τους πιο
φανταστικά γελοίους μύθους
που δέχτηκαν ποτέ οι
ιστορικοί.” (Το Ισλάμ στο
Σταυροδρόμι, Λονδίνο, 1923, σ.
8).»
«Στα
Αραβικά, η λέξη “τζιχάντ”
σημαίνει την πάλη, τον αγώνα,
και την προσπάθεια. Είναι μια
κεντρική και πλατιά ισλαμική
έννοια που κυρίως σημαίνει
το να παλεύει κανείς
εναντίον των κακών κλίσεων
του εαυτού-του.
Το Ισλάμ
δεν περιορίζεται στα όρια
του ατόμου, αλλά
προεκτείνεται στην πρόοδο
της κοινωνίας και της
ανθρωπότητας γενικότερα. Ένα
άτομο δεν μπορεί να
προοδεύει σε απομόνωση από
αυτά που συμβαίνουν στην
κοινωνία ή στον έξω κόσμο.
Επομένως (η λέξη τζιχάντ)
σημαίνει επίσης τον αγώνα
για την καλυτέρευση της ζωής
στην κοινωνία και τον αγώνα
ενάντια στην αδικία,
καταπίεση, και τυραννία.
Η λέξη “τζιχάντ”
εν γένει παρανοείται και
κατά συνέπεια προκαλεί
ισχυρή εναντίωση. Είναι μια
λέξη που χρησιμοποιείται
συχνά στον τύπο, άμεσα ή
έμμεσα, για να δηλώσει τον
ιερό πόλεμο. Στην
πραγματικότητα ο όρος “ιερός
πόλεμος” καθιερώθηκε στην
Ευρώπη κατά την περίοδο των
Σταυροφοριών. Πρόκειται για
έννοια ξένη προς το ισλαμικό
σύνολο ιδεών. Ο πόλεμος δεν
είναι “ιερός”.»
Κοράνι,
2:190–193
«Και δώστε μάχη για τον
Αλλάχ μ’ εκείνους που
μάχονται εναντίον-σας, και μην
ξεπεράσετε τα όρια,
ασφαλώς ο Αλλάχ δεν αγαπάει
εκείνους που ξεπερνούν τα
όρια. Και σκοτώστε-τους
όπου τους βρείτε, και
διώξτε-τους από κει που σας
έδιωξαν, [γιατί] ο
διωγμός είναι χειρότερος από
το φόνο. [...] Και δώστε
μάχη εναντίον-τους μέχρις
ότου να μην υπαρχει πια
διωγμός, και η θρησκεία να
είναι μόνο για τον Αλλάχ.»
Κοράνι,
2:216 «Οι
εχθροπραξίες σας ζητούνται,
κ’ εσάς δεν σας αρέσουν.
Είναι όμως δυνατόν να μην σας
αρέσει κάτι που είναι καλό
για σας, και να σας αρέσει
κάτι που είναι κακό για σας.
Αλλά ο Αλλάχ γνωρίζει, ενώ
εσείς όχι.»
Κοράνι,
4:74 «Συνεπώς
αφήστε εκείνους που μάχονται
για τον Αλλάχ, που
ανταλλάσσουν την επίγεια ζωή
με την επουράνια· και σε
όποιον μάχεται για τον Αλλάχ,
είτε σκοτωθεί είτε
νικήσει, Εμείς θα του δώσουμε
μια πλούσια ανταμοιβή.»
Κοράνι,
4:89 «συνεπώς
μην κάνετε φίλους μεταξύ
αυτών [των υποκριτών, που
εγκατέλειψαν το Ισλάμ]
μέχρις ότου φύγουν (από τα
σπίτια-τους) κατά τον τρόπο
του Αλλάχ· αλλ’ αν γυρίσουν,
τότε πιάστε-τους και
σκοτώστε-τους όπου τους
βρείτε, και μην κάνετε
μεταξύ αυτών φίλους ή
βοηθούς.»
Κοράνι,
8:15–16
«Ω πιστοί! όταν συναντήσετε
τους απίστους στη μάχη,
ποτέ μη στρέψετε τα νώτα-σας
σ’ αυτούς. Αν κανείς στρέψει
τα νώτα σ’ αυτούς μια τέτοια
μέρα — εκτός αν πρόκειται
για στρατηγική κίνηση του
πολέμου, ή για υποχώρηση προς
μια στρατιωτική μονάδα (δική-του)
— στρέφει επάνω-του την οργή
του Αλλάχ, και κατοικία-του
είναι η Κόλαση.»
Κοράνι,
8:39 «Ώστε
δώστε μάχη εναντίον-τους
μέχρις ότου να μην υπαρχει
πια διωγμός, και η θρησκεία
να είναι μόνο για τον Αλλάχ.»
Κοράνι
8:65 «Ω
Προφήτη, παρώτρυνε τους
πιστούς να δώσουν μάχη.
Αν υπάρχουν είκοσι
αποφασισμένοι ανάμεσά σας θα
κατατροπώσουν διακόσιους;
αν υπάρχουν εκατό τότε θα
σκοτώσουν χίλιους απίστους,
γιατί αυτοί είναι άνθρωποι
που δεν καταλαβαίνουν.»
Κοράνι,
9:5 «Και
όταν οι ιεροί μήνες περάσουν,
τότε σφάξτε τους
ειδωλολάτρες όπου τους
βρείτε, και κάντε-τους
αιχμαλώτους και
πολιορκείστε-τους και κρυφτείτε
και στήστε-τους ενέδρες,
μετά αν μετανοήσουν και
κάνουν συνέχεια προσευχές
και πληρώνουν το φόρο για
τους φτωχούς, αφήστε-τους το
δρόμο ελεύθερο· ασφαλώς ο
Αλλάχ συγχωρεί, είναι
Φιλεύσπλαχνος.»
Κοράνι
47:4 «Επομένως,
όταν συναντάτε τους απίστους
(στη μάχη), τσακίστε
τους λαιμούς-τους·
αργότερα, όταν θα τους έχετε
πλήρως καθυποτάξει, δέστε-τους
γερά: μετά (είναι ώρα για)
είτε γενναιοδωρία είτε λύτρα:
μέχρις ότου ο πόλεμος τα
φέρει όλα εις πέρας. Έτσι (διατάσσεστε):
αλλά αν ήταν Θέλημα του Αλλάχ,
ασφαλώς θα μπορούσε να τους
τιμωρήσει (ο Ίδιος); αλλά (σας
αφήνει να μάχεστε) για να σας
δοκιμάσει.»
Κοράνι
61:4 «Ασφαλώς
ο Αλλάχ αγαπάει όσους
μάχονται για το Σκοπό-του
σε παράταξη μάχης,
σαν να ήταν μια στέρεη
συμπαγής μάζα.»
Κοράνι
9:29 «Πολεμήστε
εκείνους που δεν πιστεύουν
στον Αλλάχ, ούτε στην
Ημέρα της Κρίσεως, ούτε
θεωρούν απαγορευμένο εκείνο
που έχει απαγορεύσει ο Αλλάχ
και ο Αγγελιοφόρος-Του, ούτε
παραδέχονται τη θρησκεία της
Αλήθειας, (ακόμη κι αν
είναι) απ’ τους Ανθρώπους
του Βιβλίου, [Χριστιανοί
και Εβραίοι] μέχρις ότου
πληρώσουν το φόρο υποταγής, κ’
αισθάνονται καθυποταγμένοι.»
ιμπν Ισχάκ:587. «Η
επίθεσή μας δεν θα
είναι μια ασθενική,
παραπαίουσα υπόθεση. Θα
δώσουμε μάχη όσο ζούμε. Θα
μαχόμαστε μέχρι να σε
στρέψουμε στο Ισλάμ, να
ζητάς ταπεινά καταφύγιο. Θα
μαχόμαστε χωρίς να μας
νοιάζει ποιον συναντάμε.
Θα δώσουμε μάχη είτε αν
καταστρέψουμε αρχαίες
ιδιοκτησίες είτε νέα
προνόμια. Έχουμε
πετσοκόψει κάθε αντίπαλο.
Τους έχουμε διώξει βίαια
από μπροστά-μας υπό την
ηγεσία του Αλλάχ και του
Ισλάμ. Θα δώσουμε μάχη μέχρις
ότου εγκαθιδρυθεί η θρησκεία-μας.
Και θα τους λεηλατήσουμε,
γιατί πρέπει να
ντροπιαστούν.»
ιμπν Ισχάκ:327 «Ο
Αλλάχ είπε, “Ένας
προφήτης πρέπει να σφάξει
πριν να συλλέξει αιχμαλώτους.
Ο κατασφαγμένος εχθρός
διώχνεται από τη γη. Μωάμεθ,
έχεις ζηλέψει τις επιθυμίες
αυτού του κόσμου, τα καλά και
τα λύτρα που οι αιχμάλωτοι θα
φέρουν. Αλλά ο Αλλάχ
επιθυμεί να σκοτωθούν
για να κάνει φανερή τη
θρησκεία.”»
ιμπν Ισχάκ:576 «Μου
άρεσε η τιμωρία που
επιβλήθηκε στους απίστους. Το
να τους σκοτώνεις ήταν
γλυκύτερο από πιοτό.
Καλπάσαμε ανάμεσά τους
λαχανιάζοντας για τα λάφυρα.
Με τη δυνατή φωνή του στρατού-μας,
η ίλη του Αποστόλου
προχώρησε στη σύρραξη.»
Ταμπαρί 9:69
«Οι Άραβες ήταν οι πρώτοι που
ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα
του Προφήτη. Είμαστε οι
βοηθοί του Αλλάχ και οι
βεζύρηδες του Αγγελιοφόρου-Του.
Πολεμούμε τον κόσμο
μέχρι που να πιστέψουν στον
Αλλάχ. Όποιος πιστέψει
στον Αλλάχ και στον
Αγγελιοφόρο-Του έχει
εξασφαλίσει τη ζωή-του και τα
υπάρχοντά του από μας. Όσο
για κείνον που δεν
πιστεύει, θα τον πολεμήσουμε
για πάντα για το Σκοπό
του Αλλάχ. Ο φόνος-του
είναι μικρό πράγμα για μας.»
ιμπν Ισχάκ:300 «Μάχομαι
στην υπηρεσία του Αλλάχ. Αυτό
είναι ευλάβεια και καλή
πράξη. Στον πόλεμο του
Αλλάχ δεν φοβάμαι όπως
θα φοβούνταν οι άλλοι. Γιατί
αυτή η μάχη είναι
δίκαιη, αληθινή, και καλή.»
Μπουχαρί:Τ4Β53Α386 «Ο
Προφήτης-μας, ο
Αγγελιοφόρος του Κυρίου-μας, μας
διέταξε να σας πολεμήσουμε
μέχρις ότου να προσκυνήσετε
τον Αλλάχ και μόνον εκείνον, ή
να μας πληρώσετε την Τζίζγια
(φόρο υποτέλειας)· και ο
Προφήτης-μας μας έχει
πληροφορήσει οτι ο Κύριός
μας λέει: “Όποιος ανάμεσά
μας σκοτωθεί σαν
μάρτυρας θα πάει στον
Παράδεισο για να ζήσει μια
πολυτελή ζωή που δεν έχει
ξαναδεί όμοιά της, και όποιος
επιζήσει θα γίνει ο αφέντης-σας.”»
ιμπν Ισχάκ:208 «Όταν
ο Αλλάχ επέτρεψε στον
Απόστολό Του να δώσει
μάχη, το δεύτερο Ακάμπα
περιελάμβανε συνθήκες
σχετικά με τον πόλεμο
που δεν ήταν στην πρώτη πράξη
υποταγής. Τώρα δεσμευτήκαμε
σε πόλεμο εναντίον
ολόκληρης της ανθρωπότητας για
τον Αλλάχ και τον Απόστολό
Του. Μας υποσχέθηκε μια
ανταμοιβή στον Παράδεισο για
την πιστή-μας υπηρεσία.
Δεσμευτήκαμε να πολεμήσουμε
με πλήρη υποταγή στο Μωάμεθ
ανεξάρτητα από το πόσο
αντίξοες θα είναι οι
συνθήκες.»
Μουσλίμ
20:4645
«...Αυτός (ο Αγγελιοφόρος του
Αλλάχ) το έκανε αυτό και είπε:
“Υπάρχει μια άλλη πράξη που
ανυψώνει τη θέση ενός άνδρα
στον Παράδεισο σε βαθμό κατά
εκατό φορές (υψηλότερο), και η
διαφορά μεταξύ του ενός
βαθμού και του άλλου είναι
ίση με το ύψος του ουρανού απ’
τη γη”. Εκείνος (ο Αμπού Σα’ιντ)
είπε: “Ποια είναι αυτή η
πράξη;” Εκείνος [ο Μωάμεθ]
απάντησε: “Τζιχάντ για
τον Αλλάχ! Τζιχάντ για τον
Αλλάχ!”»